jawab salam wajib...=)

SAHABAT SEPERJUANGANKU.....

Jika kalian melihatku membuat kemungkaran..
maka tegurlah daku dengan berhemah..
ku mohon..ku merayu sahabat....
mungkin di saat itu daku tidak menyedari perbuatanku....
"sesungguhnya iblis telah bersumpah akan menyesatkan anak cucu Adam a.s sehingga ke akhirnya...
hingga bersama-sama menemani mereka di dalam NERAKA JAHANNAM..."
tegarkah kalian membiarkanku dicampak ke tempat penuh Azab itu????
ku memerlukan kalian untuk mengoreksi diri....
"sebenar-benar sahabat adalah mereka yang sentiasa menegur sahabatnya....."

yahudi laknatullah!!!

Thursday, April 22, 2010

soalan???

(fiqh ibadah : 22 Apr '10)

bhgn A:
1) setiap tahun akan timbul persoalan tentang permulaan 1 Ramadhan yang tidak sama dalam kalangan negara-negara umat Islam. Bincangkan pendapat ulama' tentang perbezaan ini beserta dalil mereka.

2) Zakat fitrah pada asalnya perlu dibayar dengan sejumlah tetentu makanan asasi tempatan. Huraikan keharusan menggantikannya dengan wang menurut pandangan ulama beserta dalil.

bhgn B:
1) Pada hari raya Aidil Adha, Ali dan George berpakat untuk melaksanakan ibadah korban seekor lembu atas semangat 1 Malaysia. Ali telah memberikan sebahagian daging korban itu sebagai upah manakala kulitnya disedekahkan kepada penyembelih. Ali juga turut menghidangkan gulai daging korban itu kepada Ah Meng kawan karibnya yang datang menziarahinya. Huraikan permasalahan ini.

2) Ketika Aminah kecil, Ibunya tidak berkemampuan untuk melakukan akikah untuknya. Setelah dewasa, Aminah telah melakukan akikah untuk dirinya dengan menjemput kawan-kawan sepejabat termasuk kawan yang bukan beragama Islam. Jelaskan hukum bagi situasi ini.

3) Ketika berburu, Ahmad telah memanah seekor burung. Burung itu jatuh dan terus mati. Beliau meneruskan perburuannya dengan menggunakan anjing untuk menangkap kijang. Bincangkan hukum kedua-dua situasi ini.

INILAH BENTUK SOALANKU HARI INI..MEMANG "MEMBERANGSANGKAN"...
PENING DI BUATNYA.. 

No comments:

Post a Comment