jawab salam wajib...=)

SAHABAT SEPERJUANGANKU.....

Jika kalian melihatku membuat kemungkaran..
maka tegurlah daku dengan berhemah..
ku mohon..ku merayu sahabat....
mungkin di saat itu daku tidak menyedari perbuatanku....
"sesungguhnya iblis telah bersumpah akan menyesatkan anak cucu Adam a.s sehingga ke akhirnya...
hingga bersama-sama menemani mereka di dalam NERAKA JAHANNAM..."
tegarkah kalian membiarkanku dicampak ke tempat penuh Azab itu????
ku memerlukan kalian untuk mengoreksi diri....
"sebenar-benar sahabat adalah mereka yang sentiasa menegur sahabatnya....."

yahudi laknatullah!!!

Saturday, December 24, 2011

Alhamdulillah... ^_^

ERTI HIDUP PADA MEMBERI

Alhamdulillah....
Aku dilahirkan dalam nikmat iman dan Islam....
Aku membesar dengan penuh ujian...

Alhamdulillah...
Allah masih mengizinkan aku untuk terus bernafas....
menghirup segarnya udara ciptaan Ilahi...

Alhamdulillah...
aku terus diuji...
membuatkan aku lebih mengenali erti kehidupan ini...
pelbagai pengalaman kehidupan telah aku alami...
suka..duka...
bila riang...tertawa...
bila bermasalah..menangis...

kadang-kadang...
aku terfikir...
kenapa aku sering diuji dengan hati perasaan???
Allah tak sayang aku ke???
aku ni tak layak untuk disayangi ke???
tak layak untuk menumpahkan kasih sayang ke???

Alhamdulillah...
segala persoalanku sewaktu aku meniti alam untuk membesar sudah terjawab...

Alhamdulillah...
aku diajar...belajar...dan mengerti....
"Setiap insan yang mengaku beriman pasti akan diuji...."
"Ujian adalah tanda Allah sayang kat hamba-Nya...."

Alhamdulillah...
benar sekali...
Allah menimpakan ujian kerana Allah inginkan aku dekat pada-Nya...
Allah menimpakan aku ujian kerana Allah nak aku mengadu pada Dia...
Allah tidak saja2 memberi aku kesedihan....
Allah tidak saja2 memberikan aku kesakitan....
Allah tidak saja2 membiarkan air mataku mengalir....
semuanya bersebab....

Alhamdulillah..
kini aku teramat mengerti....
walaupun kadang2 aku tersungkur di lembah kesedihan....
bertemankan hati yang lara dan air mata...
tapi aku tahu ALLAH SENTIASA MENEMANIKU.....

kini aku mampu tersenyum walau hati ingin menangis......

aku mampu untuk mengenepikan rasa di hati ini....

aku mampu untuk berpura-pura riang demi insan disekeliling....

Aku semakin mengerti...
ujian yang insan lain hadapi lebih berat....
lebih menyayat hati...
bukan aku je yang ada masalah...
insan lain lebih banyak....
jika nak dibandingkan...
apa yang menimpaku tidaklah sebesar mana....
hanya sebesar zarah....

Alhamdulillah...
aku wajib bersyukur dengan segala yang menimpa hidupku....
segala nikmat yang Allah limpahkan sebenarnya melebihi ujian-Nya...
tapi aku sering terleka...
asyik nampak kesengsaraan....
buta terhadap nikmat Ilahi...

Alhamdulillah....
Alhamdulillah....
Alhamdulillah....
AKU CINTA ALLAH... ^_^

No comments:

Post a Comment