jawab salam wajib...=)

SAHABAT SEPERJUANGANKU.....

Jika kalian melihatku membuat kemungkaran..
maka tegurlah daku dengan berhemah..
ku mohon..ku merayu sahabat....
mungkin di saat itu daku tidak menyedari perbuatanku....
"sesungguhnya iblis telah bersumpah akan menyesatkan anak cucu Adam a.s sehingga ke akhirnya...
hingga bersama-sama menemani mereka di dalam NERAKA JAHANNAM..."
tegarkah kalian membiarkanku dicampak ke tempat penuh Azab itu????
ku memerlukan kalian untuk mengoreksi diri....
"sebenar-benar sahabat adalah mereka yang sentiasa menegur sahabatnya....."

yahudi laknatullah!!!

Friday, July 30, 2010

DOSA SENTIASA MENGEKORI....SYAITAN SENTIASA BERUSAHA...



entah kali ke berapa sudah aku begini....
ya Allah...
mengapa aku sering tersasar dari jalan-Mu...
mengapa aku sering hanyut dalam lautan duniawi-Mu...
ya allah..
aku semakin jauh dari nur hidayah-Mu...
masihkah ada pintu taubat untuk diri yang teramat hina ini????
masihkah Enkau redhai aku tinggal di bumi ini?????
masihkah ada ruang di bumi ini untuk hamba yang hina sepertiku ya Allah.....
aku sering ingin melarikan diri dari dosa-dosa..
tapi seketika itu juga aku tersungkur....
aku tersungkur dalam kegelapan dosaku ya Rahim....
hati kecilku menjerit ya Fatahhhhh.....
mana pintu hidayah-Mu.....
aku takut ya 'Azim....
takut pada peringatan azab-Mu yang nyata.....
sinarilah daku dengan hidayah-Mu yang suci itu ya Allah..
ahhh..betapa nikmatnya jika aku dapat kecapi hidayah-Mu itu...
betapa beruntungnya diriku di saat itu....
ketenangan yang tiada tara menyerap...
menyentak seluruh urat sarafku ya Rahman....
tapi.....
benakku sering tertanya-tanya....
adakah semua itu dapat kukecapi???
dengan segala amalanku yang sedikit...
yang penuh dengan penyelewengan.....
ALLAHUMMA YA LATIFF.....

No comments:

Post a Comment